هر چیزی را جستجو کنید.

پنج نکته کلیدی برای چاپ بنر تسلیت

پنج نکته کلیدی برای چاپ بنر تسلیت
1402/07/01 تعداد بازدید 201

پنج نکته کلیدی برای چاپ بنر تسلیت

همه ما به خوبی یاد گرفته‌ایم که چگونه در شرایط سخت در کنار عزیزان خود باشیم و با آن‌ها همدردی کنیم. هر یک از ما به شیوه خود با دیگری همدردی کرده و خود را شریک غم، اندوه و سختی دیگران می‌دانیم.

احتمالا با بنر تسلیت آشنایی دارید و به خوبی می‌دانید که چاپ دیجیتال در عصر تکنولوژی امروز از چه جایگاه و کاربردی برخوردار است. بنر تسلیت شکلی از ابراز همدردی، راهی برای عرض تسلیت و تسلی خاطر است که در مراسمات ترحیم استفاده می‌شود. در چاپ بنر ترحیم، نکات مهمی وجود دارد که آشنایی با این نکات می‌تواند شما را در چاپ باکیفیت بنر راهنمایی کند؛ در واقع آنچه در چاپ بنر ترحیم مورد توجه قرار می‌گیرد، تأثیرگذاری پیام از طریق جلوه بصری بنر است که با رعایت چند نکته کلیدی حاصل می‌شود.

چاپ بنر تسلیت چه اهمیتی دارد؟

قبل از اینکه نکات کلیدی در چاپ بنر ترحیم را بررسی کنیم، بهتر است مختصری راجع به اهمیت چاپ باکیفیت صحبت کنیم تا میزان اهمیت موضوع نیز برایتان روشن شود. بنر ترحیم از متریالی نسبتا ارزان قیمت تهیه می‌شود؛ اما اینکه چه چیزی سبب شده که بنر به عنوان بخش کوچکی از فرهنگ ایرانیان مورد توجه قرار گیرد، موضوع متریال مصرفی آن نیست، بلکه پیامی است که با جلوه خاصی روی بنر چاپ می‌شود. در چاپ بنر از تکنیک‌های روز صنعت استفاده می‌شود. با توجه به عریض بودن چاپ بنر ترحیم، حفظ کیفیت چاپ مورد توجه قرار می‌گیرد. برای این منظور از چاپ دیجیتال در سایزها و طرح‌های مختلف استفاده می‌شود. این نوع چاپ خیلی سریع انجام می‌شود و به چاپ بنر فوری معروف است. این نوع بنر در انواع طولی و عرضی با متریال یووی باکیفیت به صورت پشت چسبدار تولید می‌شود.

نکات مهم در چاپ بنر تسلیت

اگر دقت کرده باشید، این روزها بنرهای تسلیت به جای تاج گل، مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر به انواع بنر تسلیت، ساختار و طراحی آن‌ها توجع کنید، به نقاط مشترک بسیاری می‌رسید. به عنوان مثال: همه بنرهای تسلیت دارای زمینه مشکی هستند یا نوشته‌ها داخل یک قاب با طراحی شمع و مواردی مشابه انجام می‌شود. از طرفی امکان چاپ فوری بنر نشان می‌دهد که متون و جلوه بصری بنر از قبل طراحی شده و به صورت آماده وجود دارد. سایز بنر تسلیت نیز برای سازگاری با محل نصب آن در اندازه‌های مختلف و استاندارد وجود دارد. با این حساب چاپ بنر ترحیم چندان سخت به نظر نمی‌رسد؛ اما همانطور که گفتیم با چاپ بنر ترحیم، نه تنها بر ارزش متوفی و بازماندگان آن می‌افزایید، بلکه شخصیت اجتماعی خود را نیز نشان می‌دهید؛ بنابراین با رعایت چند نکته کلیدی می‌توانید در طراحی و چاپ این بنرها تفاوت ایجاد کنید.

۱- متن بنر تسلیت

طبیعتا متن بنر با توجه به شخص متوفی، سن و موقعیت ایشان در خانواده و اجتماع انتخاب می‌شود؛ اما اینکه شما چه نسبت و احساسی به متوفی یا بازماندگان آن مرحوم دارید، می‌تواند در متن بنر تفاوت ایجاد کند. در واقع شما می‌توانید از یک متن ادبی، یک شعر یا حتی چند جمله دلنوشته برای متن بنر ترحیم استفاده کرده و پیام تسلیت خود را به شیوه خود منتقل کنید؛ اما باید در نظر داشته باشید که بنر در معرض دید همه قرار دارد و باید جنبه‌های اجتماعی را در متن بنر رعایت کنید. به علاوه اینکه متن بنر ترحیم باید واضح و قابل درک باشد.

 

۲- شکل چاپ و نوع طراحی بنر تسلیت

نوع طراحی بنر تسلیت به شکل چاپ آن بستگی دارد. به عنوان مثال: طراحی و چاپ بنری که برای استند استفاده می‌شود با طراحی بنر رولی که روی دیوار نصب یا آویزان می‌شود، متفاوت است. خوشبختانه این روزها چاپ بنر ترحیم یا هر بنر دیگر توسط دستگاه‌های پیشرفته و مجهز انجام می‌شود. تمام جذابیت و ارزش یک بنر در چاپ آن خلاصه می‌شود. برای اینکه بتوانید یک بنر خاص و متفاوت سفارش دهید، باید به گرافیک و امکانات هنری در چاپ بنر توجه بیشتری نشان دهید تا تفاوت بیشتری در طرح آن دیده شود.

برای این منظور می‌توانید از یک عکس باکیفیت از متوفی، لوگوی منحصربه‌فرد و گرافیک‌های حرفه‌ای و جذاب استفاده کنید. تصویر یا فایلی که انتخاب می‌کنید، باید از کیفیت لازم برخوردار باشد. اگر در چاپ بنر عجله دارید، باید از خدمات چاپ فوری استفاده کنید؛ اما اگر کیفیت کار برایتان اهمیت دارد، باید خدمات چاپ را به مجموعه‌ای بسپارید که علاوه بر داشتن ایده‌های متنوع و آماده، ویرایش سریع نیز داشته باشد.

۳- نحوه نصب بنر تسلیت

پیشتر گفتیم که چاپ بنر و سایز آن به نحوه نصب و موقعیت بنر بستگی دارد. طبیعتا طرحی که برای چاپ افقی استفاده می‌شود با طرحی که برای چاپ عمودی طراحی شده، کاملا متفاوت است و طرح‌های منتخب تنها زمانی کیفیت لازم را خواهند داشت که با ابعاد و سایز بنر تناسب داشته باشند. علاوه بر مسئله چاپ، اگر به دنبال نصب آسان و باکیفیت هستید، سعی کنید از بنرهای پانج‌دار استفاده کنید. هرچند پانچ کردن گوشه‌های بنر یک هزینه جزیی به هزینه تمام شده بنر می‌افزاید؛ اما این هزینه کردن نیز لازم است.

 

۴- کیفیت متریال مصرفی در چاپ بنر تسلیت

اگر قصد دارید بنر را در فضای بیرونی نصب کنید، بهتر است بنری انتخاب کنید که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و در شرایط محیطی ناپایدار مقاومت داشته باشد. متریال مصرفی در چاپ بنر در دو نوع چینی و کره‌ای عرضه می‌شود. در نظر داشته باشید، هر چه کیفیت پارچه بنر بیشتر باشد، کیفیت چاپ و در نهایت زیبایی بصری بنر افزایش می‌یابد.

۵- استفاده از رنگ‌های مناسب در چاپ بنر

رنگ‌ها مهم‌ترین فاکتور در جلوه ظاهری بنر هستند. هر چند در بنر ترحیم، بیشتر از رنگ‌های مشکی و مات اسنفاده می‌شود؛ اما جلوه ظاهری یک بنر از رنگ‌های آن حاصل می‌شود.‌ حتی رنگ‌های مات و تیره نیز ترکیب‌بندی خاصی دارند و باید در چاپ بنر به این نکته توجه کنید. المان‌های تشکیل‌دهنده طرح بنر، باید از رنگ‌های متناسب تشکیل شده باشد.‌

ساخت آنلاین بنر تسلیت


پک میوه

یادبودمجازی,یادبود مجازی,ختم آنلاین,رزرو مساجد,رزرو آنلاین مساجد,مراسم ختم مجازی,ختم,چاپ آگهی فوت,آگهی ترحیم,آگهی فوت,طراحی آگهی ترحیم,طراحی آگهی فوت,طراحی اعلامیه ترحیم,ترحیم آنلاین,ختم مجازی,emasjed,masjed,مسجد,مسجد آنلاین,رزرو مسجد,رزرو ختم,برگزاری مراسم ختم,ساخت آگهی فوت,آگهی فوت آماده,آگهی فوت آنی,آگهی فوت مجازی,آگهی فوت فوری,آگهی فوت آنلاین,آگهی فوتی, آگهی ترحیم فوری,آگهی ترحیم آنی,ساخت آگهی ترحیم,آگهی ترحیم آماده,فایل آگهی ترحیم,فایل آگهی فوت,اگهی فوت,اگهی فوت آنلاین,اگهی فوت مجازی,ساخت اگهی فوت,چاپ فوری اگهی فوت,چاپ فوری اعلامیه ترحیم,فایل لایه باز اگهی فوت,طراحی بنر,طراحی بنر آنلاین,بنر,بنر تسلیت,بنر آنلاین,ساخت بنر